Tävlingsintresserad?

STK letar hela tiden efter nya intresserade som vill vara med och lyfta STK till nya höjder på tävlingspodiet.

Som tävlande för STK förbinder du dig till följande.

• Vi kräver att varje tävlande skriver på medlemsavtal och tävlingsavtal.

• Vi kräver att du har total avhållsamhets mot doping och fusk. Bruk av eventuella kosttillskott skall kritiskt granskas av den tävlande för att förvissa sig om att de inte innehåller spår av dopingklassade preparat.

• Vi kräver att du är betalande helårsmedlem på STK.

• Vi kräver att du du tränar regelbundet på STK.

• Vi kräver att du du är en god kamrat, god sportsman/-kvinna och god representant för föreningen för att bygga lagkänsla och gemenskap i träningslokalen och på tävlingspodiet.

• Vi kräver att du närvarar på minst två tävlingar per år som tävlande.

• Vi kräver att du hjälper till vid minst två serietävlingar som funktionär.

• Vi kräver att du tävlar minst en tävling innan du deltar på en SM-tävling.

• Vi kräver att du vid förhinder att tävla avanmäler dig till tävlingsansvarig senast då invägningen för din klass startar.

• Vi kräver att du närvarar vid föreningsarrangemang såsom städdagar.

Om den tävlande inte uppfyller sin del av detta kontrakt får denna själv betala tillbaka omkostnaderna som har varit under året i form av licensavgift och anmälningsavgifter. Tävlingsansvarig tillsammans med styrelsen beslutar om så blir fallet.

Som tävlande för STK får du som lyftare följande.

• STK anmäler lag i alla serier där det finns intresse och underlag att delta.

• STK betalar tävlingslicens och anmälningsavgifter för tävlande upp till nationell nivå.

• Om du som ungdom eller junior tävlar på ett individuellt SM som kräver övernattning betalar STK en fast ersättning om 1000 kr, max en tävling och utbetalning per år.

• Vid lag-SM som kräver övernattning står STK för kostnaden för resor och övernattning vid samåkning och gemensamt boende som samordnas av tävlingsansvarig.

Styrelsen tillsammans med tävlingsansvariga godkänner tävlande att tävla för STK på podiet. Tävlingsansvariga i styrkelyft respektive tyngdlyftning är ansvariga för uttagning av lag och anmälningar till tävlingar.

Medlemsavtal

Avtal för tävlande i Sundbybergs TK