VM i Klassisk Bänkpress 2018 i Vantaa, Finland

Publiceringsdatum: Jul 10, 2018 6:19:44 PM

Den 14:e till 19:e maj anordnades VM i klassisk bänkpress i Vantaa, Finland och som vid de flesta stora mästerskap hade vi äran att representeras av flera duktiga STK:are.

Louice Persson tävlade storslaget på sitt första VM och höjde sitt personbästa med 2.5 kg till 102.5 kg vilket resulterade i en niondeplats. Andreas Henning som gjorde sitt andra VM i klassisk bänkpress hamnade även han på en niondeplats efter att ha tangerat sitt personbästa på 217.5 kg. En annan som tangerade sitt personbästa var Andreas Olausson som också gjorde sitt första VM, dessutom som junior, och slutade på en sjätteplats med 180 kg. Även Anders Henriksson, som tog hem världsmästartiteln för två år sedan, var tillbaka som tävlandes i veteranklassen och fick med sig en bronsmedalj och ett nytt svenskt M1-rekord med sina 210 kg.

Våra lyftare fortsätter att hålla en väldigt hög internationell nivå och visar att de förtjänar sina platser i landslaget och vi ser fram emot ytterligare framgångar för alla guldbeklädda kämpar i framtiden!