Western European Championship i Styrkelyft 2018 i Hammar, Norge

Publiceringsdatum: Oct 13, 2018 6:36:54 PM

Den 14:e till 16:e september gick Western European Championship i utrustat styrkelyft i Hammar i grannlandet Norge och landslaget hade äran att ställa upp med STK:s eminente Linus Hedberg.

Linus bjöd som vanligt på en stabil insats och fick med sig en medalj av valör som matchar klubbmärket perfekt. I knäböjen blev det två godkända lyft och ett resultat på 275 kg och förstaplats. I bänkpressen fick han nöja sig med ingångsvikten på den fina siffran 200 kg. I marklyft fick vi se tre godkända lyft och slutsiffran 270 kg, inte långt ifrån ett personbästa och en förstaplats där med. Med tre förstaplatser kan man inte annat än sluta etta.

Vi gratulerar till en väl utförd tävling och hoppas på ännu fler kilon i framtiden!