Styrkelyft och Bänkpress Lag-SM 2014 Köping

Slutställningarna för styrkelyft och bänkpress serierna 2014

Dam styrkelyft

I klassisk styrkelyft tog laget en väldigt fin förstaplats i serien och är därmed huvudfavorit att ta guldet på lag-SM!

Damlaget med utrustning slutade på en andraplats i serien och kvalificerade sig därmed också till lag-SM. Dock kommer vi tyvärr tacka nej till den platsen pga. skador.

Dam bänkpress

Damlaget med utrustning tog en stabil seger i serien och även detta lag är i guldposition inför lag-SM.

Damlaget i klassisk bänkpress kom på en tredjeplats i elitserien och kvalificerade sig därmed som ett av fyra lag till finalen. Om man tittar på enskilda omgångar så ser serien tät ut med bara Täby AK som sticker ut. Troligtvis finns även här guldläge.

Herr styrkelyft

Herrlaget i styrkelyft med utrustning slutade på en andraplats i Elitserien och kvalificerade sig därmed till lag-SM. Juniorlaget tog också en fin andraplats.

I klassisk styrkelyft tog herrlaget en femteplats i Allsvenskan och får alltså lyfta vidare nästa år för att kämpa sig upp i elitserien.

Herr bänkpress

Bänklaget i klassisk bänkpress tog segern i Elitserien och är därmed en av favoriterna på lag-SM.

Bänklaget med utrustning tog en fin andraplats i allsvenskan och kliver därmed upp i elitserien nästa år.

Lag-SM

Det är finalen och avslutningen på högsta serierna som avhålls i Köping. Den 6:e december avgörs styrkelyft och 7:e december avgörs bänkpress.

STK:s lag