STK TL 2023 JSM

Junior SM avgjordes i Jönköping 16-17 december 2023. STK representerades av 6 lyftare, Adele, Azaka, Klara, Tobias, Lukas och Ludwig alla fortfarande ungdomar (17 år eller under).

Adele startade först och klarade alla sina lyft och satte personligt rekord i ryck, stöt och total med 29/40/69 vilket resulterade i silver.

Därefter startade Azaka som gjorde 47 kg i ryck vilket blev nytt SVENSKT REKORD för undomar i klass -49. Azaka satte även 57 kg i stöt vilket blev en total på 104 kg vilket var en överlägsen seger i klass -49.

Därefter startade Klara som gjorde sin första stora tävling och klara fick med sig nya personliga rekord i klass -64 på 36 kg i ryng och 41 kg i stöt och en total på 77 kg.

Sedan startade Tobias som även han gjorde sin första stora tävling utanför klubben och Tobbe vägde in lite lätt och fick börja med att drick och äta upp sig 2 kg. Tobias gjorde nya personliga rekord på 50 kg i ryck och 65 kg i stöt och en total på 115 kg. Tobbe fick silver i ryck men knep guldet i stöt och sammanlagt.

På söndagen startade Lukas som även han gjorde sin första stora tävling utanför bklubben. Lukas satte även han nya personliga rekord på 66 kg i ryck och 83 kg i stöt och en total på 149 kg.

Sist startade Ludwig som gjorde sin andra stora tävling, ungdoms SM senast i maj. Ludwig satte 86 kg i ryck och 101 kg i stöt. Inga nya rekord men bra tävlingserfarenhet i baggaget.

Tävlingsresultat av STKs lyftare