Tyngdlyftning serie 1 2015

Lördagen den 24 januari 2015 avgjordes serietävling 1 i Upplands Väsby.

Elitserielagen vägde in först och damerna började. Fanny, Sidiqa och Carin utgjorde damlaget. Alla tre damerna gjorde en kanonbra tävling med många personliga rekord vilket gjorde att laget gjorde mer poäng än någonsin, 478 poäng. Tyvärr räckte detta inte för att fortsätta tävlan i elitserien inför nästa omgång då konkurrensen är stenhård på damsidan i år. De tre sista sista lagen fortsätter i allsvenskan.

Herrlaget startade sedan indelat i 3 grupp med 6 lyftare i varje. Laget utgjordes av Fredrik E, Patrick T, Douglas, Patrik, Robin och Marcus. Alla gjorde en grymt bra insats med personliga rekord vilket resulterade i 1636 poäng. Det verkar som om flera lag haft en sämre start på säsongen vilket gjorde att Sundbybergs TK hamnade på en tredjeplats efter först omgången. Det innebär att vi kommer möte Stockholms AK och Mossebergs AK i andra omgången.

Efter elitserie lagen startade våra damerna Caroline och Marie som gjorde bra resultat och snygga lyft vilket båda mycket gott inför kommande omgångar.

Efter damerna startade våra ungdomar Dennis, Oskar, Benjamin och Daniel som alla gjorde en bra tävling.

Sofia Fröman satt som domare och gjorde en kanoninsats. Patrik Jönsson satt som tävlingsledare i de sista grupperna. Douglas klovade de sista grupperna och Fredrik Wessman var skadad men hjälpte till att matcha flera tävlande vilket var kanonbra gjort! Thomas satt domare under elitseriegrupperna och matchade sedan ungdomarna, grymt som vanligt Thomas!

Det som var lovat var att ALLA skulle stanna kvar och hjälpa till att plocka undan podie, stänger, vikter, bänkar och domarsystem, men det var flera som inte gjorde det, BÄTTRING PÅ ER SOM EJ HJÄLPTE TILL.

Lagpoängen och alla lyft finns här: STK 2015 TL Serie 1 lagpoäng.

Elitserielagens lyft (dock inte alla).