Tyngdlyftning serie 1 2016

Lördagen den 23 januari 2016 avgjordes serietävling 1 hos Crossfit Eken tillsammans med Stockholms AK och Rosenlunds AF (Crossfit Eken). Alla vägde in tillsammans mellan 8-9 och tävlingsstarten var kl 10.

Resultat och lagpoäng visas i nedan länk.

STK TL Serie 1 lagpoäng och anmälan 2016

Vi tävlade i 4 grupper där STK hade startande i grupp 1, 2 och 4. Först ut var STKs damer som bestod av Fanny, Louise och Marie. Marie gjorde en kanonfin tävling och fick med sig 46 i ryck och 51 stöt. Louise satte alla likt Marie alla ryck och fick med sig fina 57 kg. Tyvärr hade Louise en lite sämre stötdag varpå resultat uteblev. Fanny gjorde även hon en kanonfin tävling och fick med sig alla lyft och gjorde 67 i ryck och 87 i stöt, totalt 154. Grymt jobbat tjejer!

Herrarnas elitserielag startade i grupp två och laget bestod av William, Max, Patrick, Patrik, Douglas och Fredrik. Alla gjorde en grymt bra tävling vilket gjorde att laget drog ihop 1668 poäng och efter första omgången var placerad på fjärde plats.

William satte nya personliga rekord och fick med sig 95/118, snyggt! Max gjorde även han en fantastisk tävling med 107/138 och lyckades kvala till senior-SM i sommar, grattis! Patrick Troung har haft en krånglande knä men gjorde ändå grymma 104/127, starkt! Douglas satte äntligen fantastiska 120 kg i ryck och 140 kg i stöt, stort! Fredrik Eriksson var inte riktigt i form men gjorde 115 kg i ryck och 140 kg i stöt! Fredrik har nog världens högsta lägsta nivå, sinnessjukt! Patrik gjorde stabila 110 kg i ryck och 121 kg i stöt.

I grupp 4 tävlade Tom, Dennis och Marcus som alla gjorde en kanonfin tävling med flera personliga rekord. Tom satte 80 kg i ryck och 103 i stöt, härligt! Dennis satte nya personliga rekord med 65/80 och satte alla lyft, snyggt! Även Marcus Wigenborg satte alla sina lyft och fick med sig 88/110 efter en riktigt kämpar insats, grymt bra jobbat!

Tack Thomas, Sofia och Anders för bra dömt! Bra coachat Thomas och alla andra som hjälpte till med matchning och klovning!