Tyngdlyftning serie 2 2015

Serie 2 i tyngdlyftning kördes under två dagar, lördagen den 21 februari i Upplands Väsby för elitserielaget för herrar och söndagen den 22 februari på Sundbybergs TK (hemma tävling).

På lördagen tävlade herrarnas elitserielag (6 lyftare) tillsammans med övriga elitserielag i Upplands Väsby. Det blev ett stort event med klubbar från hela Sverige.

Vi mötte Stockholms AK och Mossebergs AK då vi låg på placering 1-3. Vi hade innan tävlingen en del skadade men alla ställde upp efter bästa förmåga. Trotts skadorna gjorde herrlaget 1712 poäng och den bästa poängen på länge. Patrick Troung har haft problem med en axel fick en kanonutdelning med 100/130. Douglas satte nya personliga rekord med 118/137. Fredrik som har ett krånglande knä gjorde stabila 115/140. Robin hade lite otur i ryck med satte personligt rekord i stöt med 96/126 med mersmak. Calvin har även han haft ett krånglande knä och gjorde därför styrkeryck och styrkevändning + stöt på 115/142. Patrik gjorde 115/120 trotts en strulande ljumske. Grymt jobbat!

På söndagen tävlade vi hemma på STK där vi hade två grupper, herrar och damer. Herrarna bestod av Oskar, Daniel, Marcus, Dennis och Max som alla gjorde en kanontävling med nya personliga rekord! Oskar gjorde lätta och fina 18/22. Daniel gjorde 32/53 med personligt rekord i stöten. Marcus gjorde personligt rekord i både ryck och stöt med 83/104. Dennis fick revansch i stöten med en kanon serie på 59/68. Max som gjorde första tävlingen i tyngdlyftning gjorde mycket fina 90/114.

Damerna bestod av Caroline, Sidiqa och Marie som alla gjorde en bra tävling och fina poäng till laget. Caroline gjorde fina 45/64. Sidiqa hade lite otur i ryck men satte personligt rekord i stöt med 48/67. Marie ryckt och stötte lätt och gjorde 44/50. Med dessa resultat blev det 407 poäng till damlaget, Snyggt!

Thomas, Sofia och Pedram gjorde ett kanonbra jobb som domare och Ramin, David, Douglas och Robin var ett underbart klovarteam!

Utöver de fina resultaten är jag mycket stolt över att vi alla hjälptes åt att ställa i ordning och plocka undan i både Upplands Väsby och hemma på STK, det är precis så här vi ska jobba när vi har tävlingar hemma eller borta. Detta uppskattas väldigt mycket av andra klubbar varpå STKs varumärke stärks, RIKTIGT BRA JOBBAT!

Lagpoäng och lyft finns här: STK 2015 TL Serie 2 lagpoäng.