Tyngdlyftning serie 2 2016

Serie 2 avgjordes denna gång i Upplands Väsby hos Väsby AK lördagen den 20 februari. Vi var lite färre än vanligt då flera var sjuka eller bortresta men de som var med kämpat gjorde det med stil! Alla tävlande och coacher ställde verkligen upp för varandra och för klubben vilket är fantastiskt att se, bra jobbat!

Herrarna elitserielag hade invägning till kl 9 och tävlingen startade kl 10. Laget bestod av Fredrik, Douglas, Patrick, Max, Marcus och William.

Marcus gjorde en kanon tävling som vanligt och sattetvå nya personliga rekord med 89 i ryck och 111 i stöt, grymt! William startade strax efter och även han gjorde en bra tävling med 92 kg i ryck och grymma 125 i stöt! Patrick gjorde även han nya personliga rekord och lyckades kvala till SM med 106 kg i ryck och 139 kg i stöt, vägandes 77,65 kg. Douglas satte fins 117 kg i ryck och nytt personligt rekord i stöt på 141 kg, köttigt! Max gjorde även han en fantastisk tävling genom att sätta 111 kg i ryck och grymma 140 kg i stöt, riktigt grymt! Fredrik hade en liten formsvacka men fick med sig 105 kg i ryck och 125 kg i stöt, bra kämpat.

Damlaget bestod av Fanny och Emma som båda gjorde en bra tävling. Det var Emmas första tävling men det hindrade inte henne från att lyfta lugnt och kontrollerat och hon fick med sig 33 kg i ryck och 41 kg i stöt, snyggt! Fanny hade inte den bästa uppladdningen men gjorde 62 kg i ryck och 86 kg i stöt, bra kämpat, 89 kg i stöt var ruskigt nära!

Thomas, Patrik och Fredrik W coachade, Sofia och Anders dömde och satt i sekriteriatet, vilket också Patrik gjorde. Nästan alla tävlande hjälpte till med klovningen, grymt jobbat! Kändes nästan som om det var hemmatävling = )

Lyftare och preliminära lag:

STK TL Serie 2 lagpoäng 2016

Några flera bilder från tävlingen.

20160220 STK TL Serie 2 foton