Tyngdlyftning serie 2 2017

Lördagen den 11 februari avgjordes serie 2 i tyngdlyftning. Vi tävlade med Crossfit Eken och Fit4Life TK hemma på STK. Vi var cirka 30 startande i 3grupper och tävlingen flöt på mycket bra. Stort tack till alla lyftare, domare, funktionärer och publik.

Vi hade två nya tyngdlyftare med som båda gjorde fina resultat Jenny Adolfsson och Richard Tano. Jenny slog även inofficiellt svenskt rekord med ganska mycket. Kolla svenska rekord veterandamer 35-40 här!

Denna omgång slogs 19 nya klubbrekord av både herrar och damer! Kolla klubbrekoden här!

Förutom inofficiella svenska rekord och klubbrekord slogs det även en massa personliga rekord trots en inte alltför bra uppladdning av många då fler varit sjuka, men det visar bara att det inte enbart handlar om styrka.

Juniorlaget fortsatte att leverera snygga lyft, bra jobbat Jesper, Victor, Dennis och Marcus! Vi var dock en junior kort i laget varför det blev lite mindre poäng

Fullt damlaget gjorde att det poängrekord och det gjordes många riktigt fina lyft, bra jobbat Fanny, Jenny, Marie och Emma!

Herrlaget gjorde även de en bra omgång men fick några poäng mindre än föregående omgång. Bra jobba Daniel, Douglas, Patrick, Richard, Marcus och Patrik!

Våra grymma lag fick ihop:

Herrlaget (Elitserien) 1633 poäng

Damlaget (Division 1) 635 poäng

Herrjuniorlaget (Allsvenskan) 786 poäng

Lagpoäng och resultat

Film från tävlingen nedan.