Tyngdlyftning serie 3 2014

Lördagen den 15 mars 2014 avgjordes serietävling 3. Damernas elitserielag tävlade i Örebro och övriga tävlade i Ribbyhallen i Västerhaninge.

Örebro (Damernas elitserielag + Lena)

Invägning 10-11 och tävlingsstart kl 12:00. Damerna mötte Örebro KK. Väl på plats blev det lite fix och trix för att alla skulle kunna lyfta tillsammans samt så uppdagades det att damerna skulle ha kört tidigare omgångar efter World-Cup regler vilket står i seriebestämmelserna nedan. Tack vare en pragmatisk tävlingsledare löstes allt på plats. Lena som var ensam i Damlag2 satte alla sina lyft vilket är kanonbra gjort! Caroline, Sofia K och Fanny gjorde alla bra lyft och fick tillsammans ihop 461 poäng vilket är bästa poängen denna säsong, skitbra!

Västerhaninge (Ribbyhallen)

Ungdomar, juniorer och seniorer som inte tävlar i elitserien mötte även denna gång Spårvägen TLK och Haninge AK i Ribbyhallen, men denna gång var även Väsby AK med. Invägning var mellan 9-10 och första grupp började klockan 10:30.

Dagenstävlingar bjöd på både bra och dåliga lyft. I Västerhaninge var ungdomarna var först ut med Daniel, Danil och Marcus som alla gjorde en bra tävling och satte nya personliga rekord, bra jobbat! Dennis var tyvärr sjuk och stod över dagens tävling.

I juniorlaget gjorde även Leonard bra i från sig och satte nytt personlig rekord i stöten, snyggt! Veteranlaget hade inga deltagare idag då ingen av Tom, Kalle eller Thomas kunde vara med pga sjukdom och andra åtaganden.

I herrarnas seniorlag fanns förutom Patrick, Patrik, Fredrik och Douglas även Leonard och Marcus. Fredrik var först ut av seniorerna och satte 82 mycket säkert varpå höjningen gick till 87, tyvärr fattades det någon millimeter och Fredrik fick nöja sig med ingången. Fredrik gjorde även 3 mycket fina stötar och slutade på 103 kg, bra jobbat! Patrik och Patrick hade en mindre bra dag i stöt respektive ryck men några poäng fick vi med oss, vi kommer tillbaka! Douglas satte alla sina ryck och slutade på 110 kg och 125 kg i stöt. Lite nervöst var det utan coach Thomas men vi gjorde det bästa vi kunde!

Nedan länk visar lagens poäng för serieomgång 3.

STK 2014 TL Serie 3 Lagpoäng

Protokoll från tävlingen.