Tyngdlyftning serie 3 2016

Lördagen den 19 mars tävlade Sundbybergs TK, Stockholms AK, Rosenlunds AF och Mosseberg tillsammans hos Crossfit Eken på söder.

Vi startade med flera nya lyftare och denna omgång var det lika många damer som herrar, riktigt roligt! Damerna hade för första gång denna säsong fullt lag och fick ihop många fina poäng.

Vi hade tyvärr flera sjuka och skadade i herrlaget vilket gjorde att vi lyfte med en man kort. Trots detta gjordes det fantastiska insatser med nya personliga rekord och klubbrekord.

Herrarnas elitserielag möte Mossebergs AK och Stockholms AK i 3 grupper med World Cup-systemet. Först ut var Patrik och Dennis. Patrik satte 108 kg i ryck och 118 kg i stöt. Dennis gjorde fina 65 kg i ryck 80 kg i stöt, grymt!

I grupp 2 startade Marcus och Alfons som både gjorde en fantastisk tävling med 6 godkända lyft och nya personliga rekord. Marcus gjorde 92 kg i ryck och 113 kg i stöt! Alfons gjorde sin första tävling för STK och lyfte både snyggt och mycket 96 kg i ryck och 115 kg i stöt, snyggt!

Douglas startade i grupp 3 och gjorde 105 kg i ryck och 130 kg i stöt, bra insats då man inte kan vara bäst jämt.

I damerna grupp 4 startade Emma, Elin, Marie, Heba och Fanny. Emma gjorde sin andra tävling och satte 32 kg i ryck och snygga 46 kg i stöt, snyggt! Elin gjorde sin första tävling och gjorde fina 38 kg i ryck och 41 kg i stöt, härligt! Marie gjorde 41 kg i ryck och satte alla stötar och fick med sig fina 53 kg, snyggt! Heba gjorde även hon sin första tävling för STK och fick med sig 43 kg i ryck och 61 kg i stöt, kul! Fanny startade sist och gjorde 65 kg i ryck och var mycket nära på 68 kg och satte grymma 89 kg i stöt! Fanny satte 5/6 lyft, snyggt!

Bra jobbbat alla som hjälpte till med coachning, matchning, klovning och filmning! Trots att vi var få så hjälpte alla till, SNYGGT! Thomas, Sofia, Anders och Patrik gjorde som vanligt förnämliga domarinsatser.

STK TL Serie 3 tävlande och lagpoäng

Serie 3 tävlande och gruppindelning