Tyngdlyftning serie 4 2014

Den 12-13 april 2014 avgjordes serietävling 4 i Upplands Väsby. Damernas elitserielag tävlade på lördagen och resten på söndagen.

Lördagen den 12 april - Damernas elitserielag

Invägning 10-11 och tävlingsstart kl 12:00. Damerna Mötte Örebro KK. Laget bestod av Sofia K, Sidiqa och Caroline, Sofia F coachade.

Laget tävlade enligt World-Cup system. Ny i laget var Sidiqa som gjorde en kanon bra tävling, likt Caroline och Sofia. Laget fick ihop 457 poäng. Superbra jobbat!

Söndagen den 13 april - alla andra

Invägning 8-9 och tävlingsstart kl 10:00. Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb, Västerhaninge, Spårvägen och Väsby tävlade tillsammans.

Vi hade tyvärr några avhopp som gjorde att framför allt veteran, junior och ungdomslag inte hade fullt lag, men indviduellt brilljerade vi!

Först ut i grupp 1 startade ungdomarna och samtliga satte nya personliga rekord. Daniel, Dennis och Marcus ni gjorde alla en kanontävling, Grymt bra, riktigt imponerande!

I grupp två tävlande Fredrik och Calvin som båda gjorde en fantastik tävling. Fredrik och Calvin satte alla sin lyft och bidrog med många poäng till laget. Calvin satte kvalgränsen till sommarens senior SM med råge, imponerande!

I sista gruppen tävlande Tom, Patrick, Douglas och Patrik. Douglas hade haft känningar i bröstryggen så han gick ut lugnt och ökade, vilket var en bra taktik. Tom var riktigt nära på 110 kg i stöt men den ville inte riktigt ligga still, nästa gång går vi på 111 kg. Patrik slarvade lite men det blev ett ok resultat ändå. Patrick gick in säkert på coachens order och ökade sedan rejält, tvåhundratretiokilo, bådar riktigt gott inför SM i sommar! Herrlaget fick ihop 1604 poäng vilket är bästa resultatet på decennier = )

RF var även på plats och flertalet lyftare fick även lämna urinprov vilket var glädjande.

Lagpoäng finns nedan:

STK 2014 TL Serie 4 lagpoäng