Tyngdlyftning serie 4 2017

Damlaget

Torsdagen den 6 april tävlade STKs damer tillsammans med Crossfit Eken. Damlaget bestod av Marie, Sidiqa och Gabriella som alla gjorde en bra tävling! Patrick Troung och Jesse briljerade i sekretariatet och Sofia dömde.

Damlaget fick ihop 406 poäng denna sista omgång.

Herrlaget och juniorlaget

Lördagen den 8 april åkte herrarna och juniorerna till Örebro för att tävla i den sista serieomgången. Elitserien började och efter en lite nervös start i ryck fick laget med sig båda snygga ryck och stötar vilket resulterade i 1668 poäng. Bra jobbat!

Efter elitserien startade våra två juniorer som inte ingick i elitserielaget. Båda hade en något nervös start men briljerade i stötarna. Bra jobbat!

Låt oss nu hoppas att Elitseriepoängen räcker till en lag-SM plats och att juniorernas poäng räcker för att behålla andraplatsen.